IRON MAIDEN, SLAYER, KORN, MEGADETH, OZZY OSBOURNE and ALICE IN CHAINS are among the nominees for the 53rd annual Grammy Awards, which will be held on Sunday, February 13, 2011 at Staples Center in Los Angeles.
The nominees in the "Hard Rock" and "Metal" categories are as follows:
Best Hard Rock Performance
* ALICE IN CHAINS - "A Looking In View" (from "Black Gives Way to Blue") * OZZY OSBOURNE - "Let Me Hear You Scream" (from "Scream") * SOUNDGARDEN - "Black Rain" (from "Telephantasm") * STONE TEMPLE PILOTS - "Between The Lines" (from "Stone Temple Pilots") * THEM CROOKED VULTURES - "New Fang" (from "Them Crooked Vultures")
Best Metal Performance
* IRON MAIDEN - "El Dorado" (from "The Final Frontier") * KORN - "Let The Guilt Go" (from "Korn III: Remember Who You Are") * LAMB OF GOD - "In Your Words" (from "Wrath") * MEGADETH - "Sudden Death" (from "Guitar Hero: Warriors Of Rock") * SLAYER - "World Painted Blood" (from "World Painted Blood")
Material released between September 1, 2009 and September 30, 2010 (a 13-month period) is eligible for the 2011 Grammys.
The 53rd annual Grammy Awards will be broadcast live in high definition TV and 5.1 Surround Sound on CBS from 8:00 p.m. EST.
The nominees were announced earlier tonight (Wednesday, December 1) during the "The Grammy Nominations Concert Live!! — Countdown To Music Biggest Night". The announcement special was hosted by rap legend LL Cool J, a two-time Grammy award winner who is also producer of the Grammy nominations concert.
Zitat von Bushfire auf den Beitrag RE: Grammy Nominierung und wenn....eldorado hätte es net wirklich verdient...
sign! da muss man sich ja für schämen ^^
Die Menschen haben es satt, sich Musik anzuhören, die für Plattenfirmen-Sitzungen und Verkaufsstatistiken produziert wird. Sie wollen ihre Anlage einschalten und sich in eine andere Welt versetzen, eine Welt, die ihnen etwas bedeutet. Mike Oldfield
Das ganze find ich eh Käse. Pro Sparte sind 5 nominierte Bands. Nach was richtet sich das eigentlich? Wieso zählt Ozzy z. B. zu Hardrock? Ich denk da geht es hauptsächlich um die Show, Blitzlichtgewitter usw. Metal spielt doch gar keine grosse Geige. Da werden die Preisträger immer nur mal kurz in einem Nebensatz erwähnt.
Sehr gut, meine Glückwünsche. Ist einer der besseren Songs des letzten Albums, meiner Meinung nach. Allerdings werden bei den Grammies leider auch immer nur die kommerziellsten Bands der Metalbranche ausgewählt, ein starkes Jahr war das Jahr 2010 für keine der vorgeschlagenen Bands.
-------------------------------------------------- "Une amour ce n'est pas seulement... un homme... fuck... une amie... ce n'est pas... c'est plus en bas, dans la tête, dans le coeur, dans toute la forme... wasting love!" (Bruce "Air raid siren" Dickinson live in Paris)
Wundert mich nicht. Der Grammy ist doch eh nur ein bedeutungsloser Preis den sich die Musikindustrie quasi selbst verleiht. Es sind immer nur große, bekannte Bands, die nominiert werden.