Zitat von Quebec-weekend-warrior89Das Intro von "Sea of madness" ist ziemlich flott und agressiv. Das Intro von Deja vu ist ziemlich ruhig und poppig (und nur das Intro wurde hier beschrieben). Der Rest der Songs ist dann natürlich etwas anders, so als ob sie geradezu vertauscht wären^^
Klingt an sich interessant, hauptsache es ist wirklich mehr im 80er-Stil oder meinetwegen auch Brave new World, aber bitte nicht AMOLAD, die war mir auf Dauer dann doch zu anstrengend...
ich könnte mit einem amold-mäßigen album sehr gut leben. steve sagte ja im rockline-interview, dass die scheibe gegen ende zunehmend proggier wird. mir gefällt sowas und ich finde das steht der band auch gar nicht schlecht.
Ich frage mich, ob es vor dem Erscheinen des Albums auch eine physische Single zu kaufen geben wird! Wäre langsam Zeit, dies anzukündigen...
-------------------------------------------------- "Une amour ce n'est pas seulement... un homme... fuck... une amie... ce n'est pas... c'est plus en bas, dans la tête, dans le coeur, dans toute la forme... wasting love!" (Bruce "Air raid siren" Dickinson live in Paris)
Ich denke eher weniger das eine vorabsingle veröffentlicht wird, da "El Dorado" ja als freie MP3 verfügbar ist und Single veröffentlichungen, besonders für Metal Bands nicht mehr viel Sinn machen. Aber ich kann mich auch irren über ein neues Video würde ich mich auf jeden fall freuen.
Wie gefällt euch denn der Gesang bei El Dorado? ich finde ihn nicht besonders...Bruce spielt wenig mit seiner Stimme, die Strophen sind ohne Elan, ohne Feuer, die Tiefen wirken angestrengt...vielleicht hatte er zu lange Pasue? 2009 hat er live noch besser gesungen, kraftvoller...grade Children of the damned...wahnsinn...
Der Refrain klingt auch wie mehrfach einfach wiederholt, keine Veränderung. Den Song an sich find ich auch total mittelmäßig, braucht man überhaupt nicht.
Ich hoffe das die anderen Songs gesangstechnisch echt reinhauen. Ich möchte Bruce so nicht hören!!
Zitat von sp00lWie gefällt euch denn der Gesang bei El Dorado? ich finde ihn nicht besonders...Bruce spielt wenig mit seiner Stimme, die Strophen sind ohne Elan, ohne Feuer, die Tiefen wirken angestrengt...vielleicht hatte er zu lange Pasue? 2009 hat er live noch besser gesungen, kraftvoller...grade Children of the damned...wahnsinn...
Der Refrain klingt auch wie mehrfach einfach wiederholt, keine Veränderung. Den Song an sich find ich auch total mittelmäßig, braucht man überhaupt nicht.
Ich hoffe das die anderen Songs gesangstechnisch echt reinhauen. Ich möchte Bruce so nicht hören!!
Das selbe ist mir auch aufgefallen. Ich mein nach dem ich mir El Dorado öfter angehört habe, um so mehr habe ich mich daran gewöhnt und finde den Song auch ziemlich stark, der Sound ist genial, aber Bruce seine stimme geht wirklich ziemlich unter. Da ist die Live version von El Dorado um welten besser!
ich finde den strophengesang genial - bezogen auf den song und dessen thema. der refrain ist leider schlechtt gesungen. vor allem zum schluss ist er unangenehm und tut im ohr leicht weh.
____________________________________________ 2003 Schleyerhalle - Stuttgart *** 2003 Westfalenhalle - Dortmund ***** 2005 Parc des Princes - Paris **** 2006 Westfalenhalle - Dortmund ***** 2006 Palais OS Bercy - Paris *** 2007 ISS Dome - Düsseldorf *** 2008 Palais OS Bercy 2. Nacht - Paris **** 2008 Twickenham Stadium- London *****+ 2008 Ullevi Stadium - Göteborg *****+ 2009 Flight 666 @ UCI Bochum 20xx ???
Bin im XING in der Headbanger-Gruppe, einige Mitglieder haben wohl einige Songs auf einem Stream gehört und waren nicht sehr zufrieden damit. Nicht sehr erbaulich. DAS war wohl der Stream: http://www.bloodchamber.de/news/2010-06/12181/
_________________________________________________ "Erst, wenn die letzte Schusswaffe konfisziert, der letzte Schießstand geschlossen, das letzte Computerspiel beschlagnahmt ist, werdet ihr merken, das Ihr Eure Kinder erziehen müsst."
bruce "haut" ja bei den strophen ja aus dem grund nicht "rein", weil er "erzählt". und die art und weise wie er es tut passt meiner meinung nach perfekt zum inhalt.
der refrain am schuss des songs tut mir in den ohren weh, wenn ich es laut (normal laut, wie immer) höre
____________________________________________ 2003 Schleyerhalle - Stuttgart *** 2003 Westfalenhalle - Dortmund ***** 2005 Parc des Princes - Paris **** 2006 Westfalenhalle - Dortmund ***** 2006 Palais OS Bercy - Paris *** 2007 ISS Dome - Düsseldorf *** 2008 Palais OS Bercy 2. Nacht - Paris **** 2008 Twickenham Stadium- London *****+ 2008 Ullevi Stadium - Göteborg *****+ 2009 Flight 666 @ UCI Bochum 20xx ???
Zitat von Made of IronBin im XING in der Headbanger-Gruppe, einige Mitglieder haben wohl einige Songs auf einem Stream gehört und waren nicht sehr zufrieden damit. Nicht sehr erbaulich. DAS war wohl der Stream: http://www.bloodchamber.de/news/2010-06/12181/
ich check es nicht
bei mir kann ich nix hören
____________________________________________ 2003 Schleyerhalle - Stuttgart *** 2003 Westfalenhalle - Dortmund ***** 2005 Parc des Princes - Paris **** 2006 Westfalenhalle - Dortmund ***** 2006 Palais OS Bercy - Paris *** 2007 ISS Dome - Düsseldorf *** 2008 Palais OS Bercy 2. Nacht - Paris **** 2008 Twickenham Stadium- London *****+ 2008 Ullevi Stadium - Göteborg *****+ 2009 Flight 666 @ UCI Bochum 20xx ???
Zitat von Made of IronBin im XING in der Headbanger-Gruppe, einige Mitglieder haben wohl einige Songs auf einem Stream gehört und waren nicht sehr zufrieden damit. Nicht sehr erbaulich. DAS war wohl der Stream: http://www.bloodchamber.de/news/2010-06/12181/
Zitat von Boomerbruce "haut" ja bei den strophen ja aus dem grund nicht "rein", weil er "erzählt". und die art und weise wie er es tut passt meiner meinung nach perfekt zum inhalt.
Naja... zu dem gallopierenden Riff, dass nicht wirklich druckvoll daher kommt, hätte man deutlich mehr machen können. Zu Bruce passt dieser Gesang nämlich gar nicht. Das ist so catchy wie ein Wackelpudding und geht zu einem Ohr rein und zum anderen hinaus. Für mich ist der Song hoffentlich nur ein Filler auf der nächsten den besser als 6-7/10 kann man ihm nicht geben.
Zitat von Boomerbruce "haut" ja bei den strophen ja aus dem grund nicht "rein", weil er "erzählt". und die art und weise wie er es tut passt meiner meinung nach perfekt zum inhalt.
Naja... zu dem gallopierenden Riff, dass nicht wirklich druckvoll daher kommt, hätte man deutlich mehr machen können. Zu Bruce passt dieser Gesang nämlich gar nicht. Das ist so catchy wie ein Wackelpudding und geht zu einem Ohr rein und zum anderen hinaus. Für mich ist der Song hoffentlich nur ein Filler auf der nächsten den besser als 6-7/10 kann man ihm nicht geben.
ich finde den song auch auf jeden fall völlig unfertig - ich meine es kann eigentlich nicht sein, dass ich das INTRO des songs am liebsten höre
____________________________________________ 2003 Schleyerhalle - Stuttgart *** 2003 Westfalenhalle - Dortmund ***** 2005 Parc des Princes - Paris **** 2006 Westfalenhalle - Dortmund ***** 2006 Palais OS Bercy - Paris *** 2007 ISS Dome - Düsseldorf *** 2008 Palais OS Bercy 2. Nacht - Paris **** 2008 Twickenham Stadium- London *****+ 2008 Ullevi Stadium - Göteborg *****+ 2009 Flight 666 @ UCI Bochum 20xx ???
Sicher? Du meinst, der Stream war nicht echt? Ist das GANZ sicher?
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EIN NEUES, AUSFÜHRLICH JOURNALISTENFAZIT ZUM NEUEN ALBUM
A Review of "The Final Frontier"
After the episode "Countdown" on the official website for us to wait before discovering the album cover, the huge promotional machine Iron Maiden gets truly underway by Wednesday, July 7 by listening in the premises of the record company (EMI) of the much anticipated "The Final Frontier! After a short wait in the lobby, allowing everyone to enjoy the cool and classy appearance of the premises, we (representatives of press, radio and webzines) are invited to join the auditorium. But before entering into it, the key word is SAFETY. Each participant must sign a contract of sorts spreading over two pages all the commitments it makes in return for listening (basically, it takes three words: NOT LEAK!). After filing the entry all electronic equipment (portable, recorder, iPod, camcorder, GPS, electric toothbrush toaster etc..) We are entering a dark room decorated with the colors of this new album whose cover is projected onto a large screen. Surprise, a welcome buffet breakfast is offered to us (at my age, eating and drinking are the two ultimate criteria for judging an activity whatsoever!). After an hour of discussion varied (Hellfest, Boutin, tour Maiden, concerts in Paris, etc..) it is now time to discover this fifteenth installment of the Iron Maiden, swung into a powerful sound system (hence a first impression that inevitably will differ somewhat from what we can do at home from 16 August) Go for a title by title, not necessarily very sharp, plus a plethora of impressions:
1 Satellite15 ... The Final Frontier "(8min40) A huge roar came from far away, and go to a martial rhythm, with drums chopped and omnipresent. Very far from the openers of previous recordings, this title, which is clearly divided into two distinct parts starts very strong, with big chords and a song that tries to find a place amidst the chaos. Halfway title, there is a bit more rock, more typical ofIron Maiden, with a refrain ("The Final Frontier" packet of four) combined with a melodic guitar. The three scratch themselves to the heart's a tangle of solidarity that can be found throughout the disc. At his, Kevin Shirley has put the small dishes to serve in large Nicko McBrain ! 2 "El Dorado" (6min49) Already available for free download on the band's website, this first single does not quite convinced me but the fact remains that there with a big sound, it is quite effective! A cavalcade of low so typical of Steve Harris coupled with a riff that makes me (a little) recalls that of "Scream Until You Like It" Wasp to start the machine and place under an atmosphere close enough to what the group We proposed to "Brave New World" and especially "Dance of Death" to the instrumental part that it refers directly to the period "Powerslave". This title, with its variations of intensity alright live (expect to reread this several times) even for Bruce, it will not be a pleasure because the rise in the treble is awesome on the chorus (which the ultra catchy melody're not).
3 "Mother of Mercy" (5min20) After a short intro where the guitar poses a warm light on accompanying her clear, Nicko marks the beginning of hostilities and found a big rhythm typical of the group. The solos are superb and personally I love the refrain that should do well bellow the fans! The transitions are fairly fluid and surprisingly low offers for shots. The conclusion of the piece is quite dry, which allows movement of the next song so enjoyable.
4 "Coming Home" (5min52) On the intro, the guitars and bass play in unison a theme quiet but convoluted. Just then a sort of ballad whose verses are made up of a game played in arpeggios and clear while the next is the background electric agreements. The structure verse chorus is played identically twice prior to a return of the theme intro leading to a solo air (there are sounds of "7th Son ..."), itself followed by a solo more angry. Certainly a great time on stage. Some routes are very rich on agreements, which do much to think about what can be Dream Theater (Thanks Kevin Shirley !).
5 "The Alchemist" (4min29) Starting up the floor with the bass running around. Something crazy to tear his fingers. The fast track "the Maiden" par excellence with a solo 200 miles an hour and an end in twin guitars. Direct, simple, efficient, and end dry.
6 "Isle of Avalon" (9min06) THE BIG TIME! After an intro bass / guitar (as in almost all titles Epic Group), Bruce sings in a very theatrical and intimate (a sort of declamation in the shade). We feel that it will slam hard. The atmosphere is beautiful and reminiscent of "Rime Of The Ancient Mariner". Indeed, when the storm breaks, it sends severe. The breath of 80's inspired compositions on this plane. Nicko is everywhere, the solo starts in a way limit prog (really innovative in the group directory). A drawer construction, with beautiful rhythmic breaks, solos everywhere who are diving into the depths, this title is an epic musical with Bruce Imperial (another chorus that will be difficult to take in live). A great song!
7 "Starblind" (7min48) New intro song with a pervasive calm (almost too much sometimes). After the mandala of the song before, it's hard to return to solo it (re ambience "7th son"). There, after a break again very depressed, has a big riff restart the machine to a fury of solos. The rhythmic, sometimes brutal and sometimes kills a small job for this great song that represents a sort of roller coaster intensity. One thinks the appearance prog "Somewhere In Time." Maiden is clearly pleased. The prod is super powerful even if sometimes a bit too all this element is very dense and difficult to digest at once)
8 "The Talisman" (9min04) Imagine Bruce fireside, accompanied by an acoustic guitar to sound absolutely sublime, with a story (just like on "Dance Of Death") and you get a good overview of the intro song of the eighth. But the intro only, because the boot is a huge "In Your Face"! All musicians are stuffed full and it returns the field without qualms to the chorus, lighter! Suddenly, joy joy, it was the leak of guitar while the audience will sing in concert (it will be repeated several times in the song). Chip typical Maiden 2000s. A very good time but, like other shots a little unnecessarily prolonged. Another great performance from Bruce !
9 "The Man Who Would Be King" (8min28) Another long song construction maidenesque to wish (with nice little intro theme and then start scratching on wholesale agreements and twin guitars while Nicko takes stock of the battery). The intensity rises gradually. The solo part is again very beautiful, with a battery that offers plans away from stereotypes group. Nicko is loose and it really gives great emphasis to this passage. Again, there is the guitar everywhere. For cons, I hang around with this song a bit too heavy for my taste. Chunk, but the density of the album begins to have because of my discernment!
10 "When The Wind Blows Wild" (10min59) A song that contrasts with the rest of the album by his side almost perky. On the intro (accompanied, as required, wind), Bruce goes down really low (it will rest him a little vocal cords on stage!). Even with the arrival of big guitars, the atmosphere is quite light and this one will blow the audience (who take the opportunity to take back the chorus "Do not You Know?". The second part of the song is more epic themes with six-string that will choose to think "Blood Brothers" or "Fear Of The Dark". Nicko still hits hard, with many setbacks. The verses contain a form of tension which is released on power chords at the end. The title ends (those who follow will have guessed) by the wind.
Wow! A dense album, with extensive reference to two distinct periods (late 80's on the one hand, and the early 2000's on the other) but also some really new features (rhythmic structures, solos etc.).. Iron Maiden is loose and we propose a disk more accessible than it was "A Matter Of Life And Death". A wide variety of items which should go live well, although I personally regret the drift towards "always longer. A bit more spontaneity and brevity would not hurt. But we rejoice to see in 2010 a group still in great shape and very well inspired!
In fact, I dutifully listened to the album while taking notes, result: the buffet had been completely devastated when I got close! It's ugly guys prefer to listen rather than Grailler Maiden !
Thank you to Peter, AT (h) OME for the guest and the host (the next time I start with the buffet!)
ich habe leider jetzt gerade keine zeit das zu übersetzen - würde lange dauern... ABER hier die wesentlichen fakten:
PRO: -ein in sich geschlossenes, dichtes, kompaktes album (nicht auf die songlänge bezogen) -starke einflüssen aus 7thson,SIT,Powerslave und Brave New World,DoD -neue, für maiden innovative strukturen, rhythmen und solos -sie spielen, locker, entfesselt, frei -viel zugänglicher als amolad -sehr viel live-potential -gute produktion, besserer sound als amolad -scheint sehr inspiriert
CONTRA: -teilweise unnötig in die länge gezogen -sie haben es nur einmal komplett gehört, daher nur erste eindrücke
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hört sich ja alles schon mal sehr vielversprechend an. umso mehr freu ich mich jetzt.
nur eine frage bleibt noch. der tester sagt:
Zitat von BoomerAlready available for free download on the band's website, this first single does not quite convinced me but the fact remains that there with a big sound, it is quite effective!
das überschneidet sich doch mit dem was bruce über el dorado gesagt hat, dass der sound durch den download ziemlich mies ist. also ist da dann doch ne bessere version auf dem album???